כמו הרבה מאוד ערים בעולם, גם ניו-יורק נחשבת למקום בו עדיף להסתדר עם תחבורה ציבורית. לא מזמן הזדמן לי להשכיר רכב בניו יורק ובוסטון. למעשה, הטיסה נחתה בבוסטון ולאחר מספר ימים הייתי צריך להיות בניו-יורק.

אני מניח שכולם מכירים את המשפטים “אסור לשכור רכב בניו יורק” או “התחבורה הציבורית מצויינת, רכב שכור זה לא לעניין” וכו’.

ובכן, עבדכם הנאמן בדק את העובדות לאשורן, והוא שמח להגיש לכם את מסקנותיו.

אם אתם אומרים ניו-יורק, אבל למעשה מתכוונים לשהות רוב הזמן במנהטן, תשכחו מרכב שכור (אלא אם אתם נמנים על חוג הסילון). חניה של רכב במנהטן תעלה לכם בין עשר-עשרים דולר לשעה ועד 50 דולר ל-24 שעות. לא פרקטי, לא יעיל ויקר. כמובן שתמיד תוכלו להשתמש גם בשרותי VALET PARKING ולהוסיף טיפים נדיבים למחיר החניה.

כל יציאה ממנהטן אל השכונות מסביב תעלה לכם עוד 8-15 דולר  (תלוי ברכב ובגשר/תעלה שבחרתם).

למרות שרוב הרחובות הם ONE-WAY והמבנה שלהם בגריד של שדרות ורחובות פשוט להבנה- הנהיגה במנהטן קשה יותר מהרגיל. רמזורים רבים ותנועה ערה. הקצב גבוה ורוב הזמן אי אפשר “לעצור רק כדי לשאול שאלה”.

אם אתם מתכוונים לבלות את רוב הזמן באזורים כמו ברוקלין, קווינס והברונקס- רכב שכור יכול להיות אלטרנטיבה מצויינת, בעיקר באזורים ללא כיסוי טוב של מערכת הרכבות.

אם אתם מתכוונים לצאת מניו יורק לטיולים באזור, קניות במרכזי קניות מרוחקים וכו’ – רכב שכור הוא אופציה זולה וטובה מאוד.

בקיצור- אם אתם מגיעים לניו יורק ומתעניינים בהשכרת רכב- קחו בחשבון שלפרק הזמן שאתם במנהטן עצמה- זה אפשרי אך מאוד יקר עקב העלויות הכרוכות מסביב.

למטרה של המשך טיול החוצה מניו יורק (למפלי הניאגרה לדוגמא) תמיד תוכלו להשכיר רכב בניו יורק עצמה לאחר השהייה במנהטן, להעמיס את המזוודות ולצאת לדרך.

צריכים רכב בארה”ב? עברו לעמוד השכרת רכב בארה”ב