חופשה עם רכב שכור באירופה? זה פשוט.

השכרת רכב אירופה

השכרת רכב באירופה - קחו רכב שמתאים לכמות האנשים והמטען.

כיום, השכרת רכב באירופה היא אחת הדרכים הנוחות והזולות למטייל העצמאי. עם אפשרות לקחת GPS במעמד השכרת הרכב, תוכל להגיע לכל רחוב או סמטה באמצע לונדון, פאריז, רומא ועוד.
בניגוד לטיולי רכבות, השכרת רכב מאפשרת לכם לקבל עצמאות מוחלטת בבחירת מסלול הטיול, האתרים ולוחות הזמנים שלכם. וככל שמספר הנוסעים גדל, העלות הממוצעת לרכב, יורדת.
העדפותיו של הנהג האירופאי שונות מהמקובל בישראל. בסבירות גבוהה שתקבלו רכב עם מנוע דיזל מודרני וחסכוני. היתרון הגדול של רכב דיזל ידני בטיולים באירופה הוא החסכון העצום בהוצאות הדלק. אם תכננתם מסלול טיול של כמה אלפי ק”מ, חסכון זה יכול להגיע למאות שקלים.
רוב הרכבים שימצאו בסוכנויות ההשכרה יהיו בעלי תיבת הילוכים ידנית. אם אתם לא מסתדרים עם תיבה ידנית, השכירו רכב עם תיבה אוטומטית. מסתובבים לא מעט סיפורים על שדרוגים לרכבי יוקרה בגלל ההיצע הקטן של רכבים אוטומטיים.

הקדישו זמן ואת המסלול לטיול הכינו מראש בבית. קחו בחשבון את כמות הק”מ שאתם יכולים לעבור ביום ואל תפריזו. קחו מפה וסמנו עליה את המסלול שאתם מתכננים לעבור בכל יום בטוש זוהר בצבע שונה.

יש לא מעט רכבים קטנים מאוד (כדוגמת פיאט 500, רנו קליאו וכו’) להשכרה. ההמלצה שלנו היא לא לקחת רכב קטן למסלולים ארוכים. זה איטי, מעייף, וצפוף. קחו רכב מעט גדול יותר, וסעו בנוחות.

נתונים כלליים על השכרת רכב באירופה:
גיל מינימלי לנהיגה 18 (ברוב המדינות)
גיל מינימלי להשכרת רכב 21-23
מהירות מותרת 100-130 (למעט גרמניה)
רישיון ישראלי מכובד בחלק מהמדינות. יש לברר קודם לכן ומומלץ לקחת ר”נ בינ”ל בנוסף

טיפים למטייל ברכב באירופה:

  • הכינו את המסלול מראש, בבית. לפי המגבלות שלכם.
  • קחו רכב ידני, זה פופולרי וצריכת הדלק תרד.
  • אם קשה לכם עם מפות- השכירו GPS ולימדו לתפעל אותו לפני היציאה מתחנת ההשכרה.
  • למרות הפיתוי לחסוך, אל תבחרו רכב קטן מדי לטיולים ארוכים.