חופשה עם רכב שכור באיטליה
אוצרות האומנות ונופי הטבע הידועים מחכים לכם בטיולכם לאיטליה. השכרת רכב באיטליה היא אחת הדרכים הנוחות ביותר לטיול המאפשרות גמישות מירבית בבחירת המסלול והאתרים. יש הטוענים כי הנהיגה באיטליה עלולה להיות קשה או מפחידה, אך ככל שתתרחקו מנהיגה במרכזי הערים הפקוקות וחסרות החניה- כך תחושו פחות את הקושי. הנהגים האיטלקים מכבדים את רוב חוקי התנועה ואת המשתמשים האחרים בדרך. עם האפשרות לשכור כיום מכשיר GPS במעמד השכרת הרכב, תוכל להגיע לכל מקום בקלות ובבטחה.

היתרון הגדול של רכב דיזל ידני בטיולים באיטליה הוא החסכון העצום בהוצאות הדלק. אם תכננתם מסלול טיול של כמה אלפי ק”מ, זה חסכון שיכול להגיע לעשרות יורו.
רוב הרכבים שימצאו בסוכנויות ההשכרה יהיו בעלי תיבת הילוכים ידניות. אם אתם מבקשים רכב עם תיבה אוטוטמטית, זה יהיה יקר יותר, וחסכוני פחות.

הקדישו זמן ואת המסלול לטיול הכינו מראש בבית. קחו בחשבון את כמות הק”מ שאתם יכולים לעבור ביום ואל תפריזו. קחו מפה וסמנו עליה את המסלול שאתם מתכננים לעבור בכל יום בטוש זוהר בצבע שונה.

קחו בחשבון כי קצב ההתקדמות שלכם בדרכים מפותלות יהיה איטי מאוד, בניגוד מוחלט לתנועה באוטוסטרדות האיטלקיות המפורסמות.

יש לא מעט רכבים קטנים מאוד (כדוגמת פיאט 500, רנו קליאו וכו’) להשכרה. ההמלצה שלנו היא לא לקחת רכב קטן מדי למסלולים ארוכים. זה איטי, צפוף ומעייף. קחו רכב מעט גדול יותר, וסעו בנוחות.

נתונים כלליים על השכרת רכב באיטליה:
גיל מינימלי לנהיגה
גיל מינימלי להשכרת רכב 21-23
מהירות מותרת כביש מהיר 130 קמ”ש
מהירות מותרת כביש בין-עירוני 90 קמ”ש
מהירות מותרת בעיר 50 קמ”ש
כבישי אגרה יש
מדינות שכנות צרפת, שוויץ, אוסטריה, סלובניה
רישיון ישראלי יש לקחת ר”נ בינ”ל

טיפים למטייל ברכב באיטליה:

  • הכינו את המסלול מראש, בבית. לפי המגבלות שלכם.
  • רכב דיזל ידני יהיה חסכוני מאוד ויכול לחסוך עשרות יורו במהלך הטיול. בקשו במעמד ההשכרה.
  • אם קשה לכם עם מפות- השכירו GPS ולימדו לתפעל אותו עוד לפני היציאה מתחנת ההשכרה.