חופשה עם רכב שכור בצרפת
בין אם אתם מתכננים טיול לחוף השנהב, נורמנדי או לאלפים, השכרת רכב בצרפת היא אחת הדרכים הנוחות ביותר לטיול. הנהיגה בצרפת נוחה, השילוט ראוי וטוב כבכל מדינה אירופאית.עם זאת, הנהגים הצרפתים נוחים בדרך כלל, אך לעיתים עלולים להתגלות כחסרי סבלנות. עם האפשרות לשכור כיום מכשיר GPS במעמד השכרת הרכב, תוכל להגיע לכל מקום בקלות ובבטחה.

רוב הרכבים שימצאו בסוכנויות ההשכרה יהיו רכבים צרפתיים בעלי תיבת הילוכים ידנית. אם אתם מבקשים רכב עם תיבה אוטוטמטית, זה יהיה יקר יותר, וחסכוני פחות. היתרון הגדול של רכב דיזל בעל תיבת הילוכים ידנית בטיול עם רכב שכור בצרפת הוא החסכון הגדול בהוצאות הדלק. אם תכננתם מסלול טיול של כמה אלפי קילומטרים, חסכון זה יכול להגיע למאות שקלים בטיול לאורכה ולרוחבה של צרפת.

צרפת היא מדינה גדולה מאוד, ולכן כדאי מאוד להחליט מראש לאילו אזורים אתם מעוניינים לטייל ולתכנן את מסלול הטיול בקפידה. הקדישו זמן ואת המסלול לטיול הכינו מראש בבית. קחו בחשבון את כמות הק”מ שאתם יכולים לעבור ביום ואל תבלו את כל היום מאחורי ההגה.  קחו מפה וסמנו עליה את המסלול שאתם מתכננים לעבור בכל יום בטוש זוהר בצבע שונה.

יש לא מעט רכבים קטנים מאוד (כדוגמת פזו 107, רנו קליאו וכו’) להשכרה. ההמלצה שלנו היא לא לקחת רכב קטן למסלולים ארוכים. זה איטי, מעייף, וצפוף. קחו רכב מעט גדול יותר, וסעו בנוחות.

נתונים כלליים על השכרת רכב בצרפת:
גיל מינימלי לנהיגה 18
גיל מינימלי להשכרת רכב 21-23
מהירות מותרת כביש מהיר 120 קמ”ש
מהירות מותרת כביש בין-עירוני 90- 100 קמ”ש
מהירות מותרת בעיר 50 קמ”ש
מדינות שכנות ספרד, בלגיה, גרמניה, שוויץ, איטליה, בריטניה (מעבר בתעלה)
רישיון ישראלי מגיל 18 ולתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה.מומלץ לקחת ר”נ בינ”ל בנוסף.

טיפים למטייל ברכב בצרפת:

  • הכינו את המסלול מראש, בבית. לפי המגבלות שלכם.
  • רכב דיזל ידני יהיה חסכוני מאוד ויכול לחסוך עשרות יורו במהלך הטיול. בקשו במעמד ההשכרה.
  • אם קשה לכם עם מפות- השכירו GPS ולימדו לתפעל אותו לפני היציאה מתחנת ההשכרה.