מסלול טיול למתחילים באזור ברצלונה הלוקח אתכם מהחופים המרהיבים של קוסטה בראבה, אל עומק הנופים הפראיים של הפירנאים וחוזר לברצלונה דרך מנזר מונטסראט.

המסלול מעגלי ומתוכנן לכ-7-9 ימים ועוד 3-4 ימים לברצלונה על פי בחירתכם.

את המסלול הזה עשינו לפני כשנה, עם ילדה בת שנה וחצי ורכב שכור. מיד עם נחיתתנו בשדה התעופה בברצלונה (BCN) מיהרנו ולקחנו את הרכב ויצאנו מגבולות העיר. ההחלטה שלנו היתה שאת הטיול אנו עושים לפני חקר ברצלונה, וזו גם ההמלצה. אולם אם יש איזשהו ארוע או פסטיבל שמתקיים באזור ורוצים הגיע אליו- ניתן בקלות להתחיל את הטיול בברצלונה ולעשות את המסלול המעגלי אחר כך.

רוב הטיסות הסדירות יביאו אתכם בסביבות הצהריים- מה שאומר שמשדה התעופה מתקדמים ככל שניתן צפונה אל קוסטה בראבה.

היום הראשון

מיד עם היציאה משדה התעופה, יוצאים עם הרכב צפונה, בכיוון כללי של מטארו (MATARO). עד למטארו הדרך משעממת כך שמומלץ לבחור בכביש האגרה המהיר יותר C-32. מהרגע שעברתם את מטארו, הנופים בכביש החוף N-11 מתחילים להשתפר בהדרגה וכדאי לבצע את הנסיעה בכביש הצמוד לחוף הים. כביש זה איטי יותר מC-32 שהוא כביש אגרה, אך מוביל אתכם בדרך נופית יותר. שימו לב, בכביש זה המהירות מוגבלת יחסית, והשוטרים והמצלמות מנפקים במרץ דוחות לממהרים.

את הלילה הראשון מומלץ לבלות באזור Tossa De Mar, אבל זה תלוי בשעת ההגעה שלכם לברצלונה וקצב ההתקדמות. בכל מקרה, אם סגרתם מלון מראש ואתם בלחץ של זמן, ניתן לבצע את רוב הנסיעה על כביש האגרה המהיר.

מכאן, ובתלות במספר הימים שאתם מעוניינים לבלות באזור החוף, מומלץ להתחיל את מסלול הפרדורים של קוסטה בראבה לעמק ואל-ד’ארן.  המסלול הזה נותן את היום הראשון בפראדור המצויין של Aiguablava, וממשיך פנימה אל עבר העיר Vic. תאור המסלול שלנו מתאים ללינה בפארדורים אלו, אולם אם אתם מחפשים מלונות בתקציב נמוך יותר- פשוט מצאו מלונות אחרים באזור הקרוב. (שימו לב שהמסלולים בפראדורים משתנים מדי פעם, ולא בהכרח תמצאו דווקא את המסלול הזה).

היום השני

את היציאה מטוסה דה-מאר חובה לעשות כבר על הכביש הצמוד לחוף. כביש מפותל ומרהיב עם פינות עצירה לצילומים של החופים הפראיים של קוסטה בראווה.

בהמשך הדרך, מספר גדול של עיירות חוף, כולן נראות פחות או יותר אותו הדבר, עם חופים קסומים ומסעדות חביבות לצהריים.  משם- אנחנו המשכנו לגירונה (יש לבטא ח’ירונה) לביקור בעיר העתיקה שחלק מבתיה נושקים לנהר וברובע היהודי המפורסם.

היום השלישי

ביום הבא, בחרנו להתמקד במוזיאון דאלי הנמצא בפיגארס. כדאי מאוד לשים לב לשעות הפתיחה, ועוד יותר מומלץ לא להגיע למקום בסופ”ש (שבת-ראשון) כאשר תיירות הפנים מייצרת עומס בלתי נסבל.

בהמשך היום חזרנו בחזרה למלון (פראדור) באיגו-בלאבה הנמצא ליד BEGUR מצויידים בבקבוק יין טוב מתוצרת מקומית, מספר גבינות ולחמים טריים. את הצהריים והערב הקדשנו להנות מהמלון, הנוף המדהים מהמרפסת המשקיפה על החוף הסלעי והאויר (בשילוב מוצלח עם הגבינות והיין- לא לשכוח פותחן…)

היום הרביעי

רוזס, קאדק’ס. אם לא נמאס לכם מ”דאלי” –  וגם אם כן – קאדק’ס נמצאת מעבר למעבר הרים מזרחית לפיגארס.בביקור בקדאקס יש חניון גדול בכניסה לעיירה, עם חניה בתשלום של יורו בודדים. אין מקום לחנות בתחומי העיירה, החוף של קדאקס נפרש מהעיירה כשברקע סירות המפליגות בים הפתוח.

מכאן, דרך כביש N-260 לפראדור ויק-סאו.

היום החמישי והשישי

ללא ספק הפראדור המדהים ביותר שהיינו בו. מדובר על טירה של ממש, שבשילוב הנכון עם הגעה בערב/לילה גשום אחרי נסיעה של מספר ק”מ  בכביש צדדי מזכירה את מיטב סרטי האימה. המיקום של הפראדור בקצה ההר מבטיח רוחות עזות  ונוף מטמטם. באור יום מומלץ להסיט את הוילונות בחדר לנוף שנראה כאילו נגזר מתמונה של צייר יצירתי במיוחד. דרך אגב, אותו נוף נשקף גם מחלונות השרותים במלון…

ישנו מנזר לא רחוק שניתן לטייל אליו על המצוק ממש כאשר הביקור שם מלווה בהליכה על הסכין של ההר. מומלץ.

העיר VIC- עיר עתיקה, אפשר לותר עליה, אך מצד שני למי שמחפש אוכל לא במסגרת המלון – זה אחד המקומות היחידים לאכול באזור.

היום השביעי והשמיני

עוד שתי לילות בפראדור Seu D`Urgell  שלוקח אתכם יותר פנימה. הנסיעה לפראדור יפה ומהנה. ניתן לעצור בפינות קסומות לאורך הדרך לצהריים. אם אפשר, מומלץ לבחור פינות לצד הנהרות הזורמים באזור. הפראדור הזה הוא גם תחנת היציאה הקרובה ביותר למעוניינים להגיע לאנדורה מבלי ללון בה. אנחנו הקדשנו לאנדורה יום שלם.

המשך יבוא…