כשבאים לתכנן טיול משפחתי בחו”ל, מטעמי נוחות ועלות נבחר באופציה של השכרת רכב או השכרת קראוון. הרכב השכור (או הקראוון) נותן לנו את החופש להחליט מתי עושים מה ולהתאים לנו את קצב הטיול. הבחירה ברכב בדרך כלל גם מוזילה את עלויות הטיול כשמדובר במשפחה.

אם ילדיכם בגיל בו הם זקוקים למושבי בטיחות ו/או בוסטרים,אנו מציעים לכם לשקול את האופציה של להביא את כסא הבטיחות מהבית למרות שניתן לקבל כסא בטיחות מחברת ההשכרה. הכסא שיש לכם בבית כבד מסורבל ויקר? בדקו את המבצעים ברשתות (בשילב יש מבצעים על מושבי בטיחות אחת לכמה זמן) וקנו כסא קל וזול יותר. בקשו הדרכה בחיבור הכסא לרכב והתאמנו בהתקנתו ברכב לפני הנסיעה לחו”ל כדי שתוכלו לחברו בקלות ובמהירות.

בדרך כלל תשלמו על כסא בחברת ההשכרה (לפרק זמן של שבוע-שבועיים) תוספת שזהה למחיר של כסא חדש, שישמש אתכם לטיולים נוספים, לרכב נוסף שיש בבית וכו’. עוד חסרונות  בהשכרת כסא: יש סיכוי שתקבלו כסא מרופט וישן, כסא שאינו מתאים לגודל הילד וכיוצא בזה.

לגבי הטסת הכסא- אין בעיה להעלות כסא בטיחות למטוס. בדרך כלל כסא הבטיחות יעלה כחלק מהמטען שלכם (יחד עם המזוודות) אולם לפעמים יבקשו שתשלחו אותו באזור ה”מטען החריג” עקב גודלו הפיזי. הכסא קל, כך שאינו מוסיף הרבה למשקל המזוודות שלכם. בחלק מחברות התעופה (כדוגמת אל-על) אפשר לפעמים לבקש להעלות את כסא הבטיחות אתכם לטיסה.

טיפ: אם ילדכם מעל לגיל שנתיים וקיבל מקום ישיבה משלו בטיסה- ישנם כסאות בטיחות עם תקן תעופתי, שמותר ואף רצוי להושיב בהם את הילד בזמן הטיסה. כסאות אלו מתחברים למושב המטוס בדומה לחיבור לרכב.

הערה חשובה: בכל מקרה, דאגו קודם כל לבטיחות ילדכם. אל תותרו על חגירה נאותה בכסא או בוסטר המתאימים למידותיהם. שימו לב כי אתם נוהגים במדינה זרה ולא מכירים את הכבישים והנהגים.

להשכרת רכב משפחתי – לחצו כאן